Ahad, 12 Jun 2011

ALAM JIN@BUNIAN

Assalamualaikum,

"Gambar ni ghama oghe tok pehe sebab io dilukih. Tapi sebenarnyo gambar ni adolah hasil imaginasi aku terhadap alam bunian atau alam jin yang berkait rapat nga hidup kito. Sebab kito keno ingat selain kito makhkluk jin ni jugok ado nga kito samo-samo menumpe di bumi Allah ni. Jadi lepah aku baco buku Tamar Jalis aku pun 'imagine' sikit pah aku lukih gambar ni."

"Ok, kole dale gambar tu aku baye biasonyo makhluk jin ni kalu hok tino beghehi main di kole mako aku lukih kole. Suasano bercahayo tu aku lukih sempade antaro dunio kito nga dunio bunian. Pah guo sebeloh kane tu aku lukih sebagai tempat tinggal makhluk jin atau bunian ni. Pahtu pulok bayenge hite tu aku lukih gambare bahawosonyo alam jin ni adolah termasuk alam ghaib. Jadi hanyo oghe-oghe yang diizinkan Allah jah hok bulih tengok alam ni. Kalu serupo aku ni meme gelak gambarlah nok tengok doso banyok dooh, hehehe."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAING-SAING