Selasa, 7 Jun 2011

DULU & KINI

Assalamualaikum,

"Pemandange indoh kapungku membuatke tenang hati bilo tengok. Maso ni aku ado di Kota Bharu. Lamo tok kelik kapung jadi wak ko telapo rindu, aku pun lukihlah gambar ni. Kawase hok aku guno ni dekat nga parit depe rumoh atau lebih tepat lagi kawase batah. Kade-kade aku tokleh nok ok de maghi teringak ko kapung. Hidup aku jadi tene, line kalu duk kapung. Bagi aku duk bandar ni banyok kagho wak serabut peghuk. Takdok ketenenge lasung. Ado jugok tiko-tiko maghi nok semaye pun jadi tok khusyuk mano. Amal ibadat aku pun jadi tok berapo ikhlas tok samo kalu aku duk kapung."

"Kalu duk kapung serbo-serbi aku suko. Takdok hok nok buat serabut peghuk aku. Alhamdulillah, aku suko duk kapung. Ketenenge kapung membuat aku lebih khusyuk dale beribadah. Tok tahulah aku kaba ko dok, tapi seingat aku lepah muloh mok ni takdok, payoh sengoti aku nok semaye khusyuk supo mulo. Buke aku sedih mok takdok. Tapi aku duk bimbe ko amal ibadat aku. Takdok kualiti serupo mulo. Takdok oghe hok bulih pehe aku samo supo muloh mok, hehehehe.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAING-SAING