Rabu, 6 Julai 2011

AKU LEMAS

Assalamualaikum,

"Tibo-tibo aku maghi teringak ko kapung nok-nok parit depe rumoh. Sedak sungguh nok mandi tu hungga jauh lagi pahtu pecak slipa ikut de jah pah 'blum' dale parit. Hahaha meme suko bulih wak lagu tu. Sek kapung aku panggil naze lagu tu. Parit depe rumoh tu meme banyok kenangan. Hok paling aku ingat aku mulo-mulo panda berenang. Ceritonyo aku nga muloh mok gilah parit tu buat pertamo kalinyo. Mok ajok sebab mok aku basuh kain baju di parit. Mudoh kato mok lepah basuh gak bulih kicoh selalu. So lagi lepah basuh so lighoh bulih mandi selalu. Jadi aku pun gilah. Aku ni punyolah daghak maso tu aku tengok budok-budok alik hilir terjun bodo gitu jah, aku pun nok terjun gheteklah kononnyo 'pro' doh. Meme 'pro', 'pro'sok hehehe."

"Terjun punyo terjun kaba-kaba aku tegele. Aku buko mato napok air jah kelabu. Beraso sesok nafas duk dale air. Kaki aku ni jadi kreng tokleh nok geghok. Meme aku lemas maso tu. Air penuh doh masuk dale hidung. Tengoh duk kele-kabut tu aku beraso ado tange pege baju aku di tekok. Maso tu aku peje mato sebab pedih doh mato beghaso. Bilo aku buko mato tengok mok hok pege baju aku. Mok heghek aku sekali jah sapa timbul semula. Meme mok tengoh gagoh lagi maso tu. Aku pun naiklah atah geghe tempat mok duk basuh."

"Bilo aku selamat aku pun sengih ko mok tapi tok seko bulih nyekeh sebutir pasal wak nyusoh ko dio tarik aku. Hahaha meme aku suko maso tu. Mok pun wak khepeklah. Dio kato 'agah nok naze,beghene pun tok panda. Lemah pulok aku tok tulong doh'. Hahaha meme aku insaf sungguh maso tu. Lepah pado tulah aku panda berenang sapa loning sebab mok kato dio tokse tulong doh kalu aku lemas pulok, hehehe."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAING-SAING