Isnin, 6 Ogos 2012

PERMATA INTAN DI LEMBAH HATI

Assalamualaikum..

"Alhamdulillah, bule poso nok habih pulok doh. Alhamdulillah berkatnyo bule mulio ni. Raso semeta sangat jah maso berlalu. Aku sangat gembiro poso tahun ni. Paling tene seomo hidup aku. Sebab paling utamonyo supo hok aku ghoyak sebelum nilah. Aku bulih baco banyok ayat-ayat Quran poso tahun ni. Tu ya jadi suko sangat tu. Jadi apo kaite nga gambanyo? Ado kaitenyo"

"Mulo-mulo sekali aku ngaji Quran dale satu pete. Pahtu sudoh siap ngaji tu aku bukolah blog ni sajo-sajo jah takdok niat pun nok lukih. Pahtu denge izin Allah aku bulih ilham nok lukih ketenange hati aku lepah baco Quran tu. Keno nga taiming suasano pete aku pun lukihla gamba ni. Ditamboh lagi aku dengar lagu Ahmadi Hassan bertajuk 'Permato intan di lemboh hati' apo lagi aku pun wak jadi tajuk poh kali ni. Pahtu aku baru mikir permato ni mugo bernilai pulok duk di lemboh hati mako aku pehelah Quran itu panduan kito yang bulih membersihke hati sebab tu dio mahal. Lalu kenolah nga suasano. Jadi aku pun semakin bersyukur pado Allah atah nikmat hok Dio buwi ni, Alhamdulillah.."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAING-SAING