Sabtu, 14 Julai 2012

DARAH SATRIA

Assalamualaikum..

"Kali ini aku nok cerito kesoh dale gamba ni. Takdok gapo hok istimewo cumonyo aku duk terbaco kesoh askar jame dulu hok terpakso tinggal bining gi masuk hute sebab ado operasi jadi aku maghi mikir kalulah keno ko aku sedihnyo beraso. Tambohe pulok kalu bining duk tengoh mengandung hadow koholah sedih. Ni raso nok tiok ni."

"Ehem apo pun aku sanjung tinggi pengorbane ayoh nga tokki kito jame dulu ye berjue sepenuh hati tanpo ado keluh kesoh walaupun terpakso meninggalke anok isteri. Kalu balik semula dale keadaan come supo sedio bulih tehe lagi. Banyokke nyo balik takdok sekerat putuh kaki putuh tange keno 'Bobby Trap'."

"Hanyo Allah Yang Maha Berkuasa membalas pengorbane de keperite wargo pahlawe ni. Aku amat hormati mereko ye sanggup berkorban demi negaro de oghe lain. Hok paling dok tehenyo askar-askar kito ado jugok hok balik sebagai jenazoh yang mulio meninggalkan dunio ini denge maruoh ye tinggi tanpo mengharapke balase di atah jaso ye diberike.."

"Al Fatihah untuk pahlawe kito ye gugur de syahid di mede perang!"

"Padelah dulu aku sedih berair doh mato ni, wallahua'lam"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAING-SAING