Jumaat, 13 Julai 2012

MEGHADAP KE LANGIT, MENUNDUK KE BUMI

Assalamualaikum..

"Syukur ke hadrat Allah, aku mampu lagi nok ngepoh dale blog dok tokoh aku ni. Panje bena tajuk poh teghik ni tapi ado sebaknyo. Kali ni aku lukih gamba langit nga bumi supo tajuk tulah. Motif gamba tersebut ialah simbolik antaro aku selaku hambo ye hino tunduk sujud pado Allah Yang Maha Gagah. Walau sehebat mano pun kito menesio atah muko bumi ni tapi kito tetap ake balik ngadak Pencipto kito jugok."

"Gamba langit tu aku lukih gambare kito ngadak ko langit bilo nok mitik doa nga Tuhe. Tapi bilo kito buak doso kito keno ingak Allah Maha Pengampun jadi bertaubatlah sungguh-sungguh iaitu taubat nasuha. Demikian pulok gamba bumi tu. Sebenarnyo tu gamba kawoh gunung berapi sebagai peringate pado diri aku sedighi igatlah kalu banyok doso Allah akan azab nga api nerako, wanauzubillah.."

"Cumonyo aku lukih untuk mengaitkan antaro langit de bumi ni samo-samo saling memerluke sebak keduonyo itu ado kesan saling berkaite kalu takdok langit kito dok tahu sapo pencipto kito. Pah pulok kalu takdok bumi kito dok sedar dari mano asalnyo kito, wallahhua'lam.."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAING-SAING