Isnin, 23 Julai 2012

RUMAHKU SYURGAKU YANG DISAYANG

Assalamualaikum..

"Alhamdulillah syukurnyo aku ke hadrat Allah Yang Maha Pemuroh lagi Maha Pengasihani. Malunyo beraso ko Allah sebab aku wak banyok doso nga maksiat pun Allah izin lagi ngepoh dale blog ni. Timo kasihlah pado Allah. Kalu Allah dok izin gak toksoh kato nok ngepoh dale blog, nok nyawo pun tokleh. Mako wojiklah aku keno bersyukur pado Allah."

"Atah dasar itulah mako aku lukihlah gamba atah ni sebagai simbolik tando kesyukuran aku terhadap nikmat Allah. Kalu ikut meme dok terhitung banyoknyo nikmat Allah buwi pado aku tapi aku sekoda bersyukur hok mano bulih sebab setahu aku hok jahil ni kalu aku bersyukur Allah ake tamboh lagi nikmat hok ado doh, tapi kalu kufur gak wak lolok dok ingat nikmat Allah mako natilah azab Allah hok pedih, wanauzubillah.."

"Berbalik pado lukise tadi aku lukih gamba tu supo kato saknilah aku gambarke kesyukuran aku. Jadi dale gamba tu hok jate tu suami balik drumoh tengok isteri ado doh duk nati muko pitu, how meme bahagiolah beraso. Si isteri pulok napok suami balik gak gaduh loghak nok sambut. How teramatlah bahagio rumohtanggo belah ni mo. Soalnyo aku bulih ko temung hok belah ni? Nengung pulok aku nok guno minda mengkaji persoale ni."

"Ya Allah Ya Tuhanku Yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui, kurniakanlah daku isteri yang solehah dan anak-anak yang soleh sebagai penyejuk mataku bila aku memandang mereka. Dan jadikanlah keturunanku orang-orang yang soleh dan solehah, amin.."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

SAING-SAING